[iB5o]                                               DE LA VILLE
vingt deux [sous] O parisis, pour chascun jour, vallant la somme de v° livres tournois............vc 1.1.
«Item, les gaiges du commissaire et des deux [clercs greffiers]'2', à raison de chascun quatre solz parisis, par chascun jour, vallant par an deux cens
soixante treize livres xv solz tournois. Cy........
. ,.......................n° Lxxiii 1, xv s. t.
. "Item, pour les quatrelieuxtenans dud. Chevallier et qui sont prins par led. Chevallier au nombre desd, officiers du Guet, savoir ost lesd, deux lieutenans de cheval au nombre de ceulx de cheval, et les deux de pied au nombre de ceulx de pied, qui ont acous­tumé avoir, oultre les gaiges ordinaires des sergens dud. Guet, assavoir les deux de cheval chascun quinze livres parisis par an, et les deux de pied chascun neuf livres parisis aussi par an, pour les lan­ternes et chandelles qu'ilz livrent pour conduire la compaignée chascune nuyt, et autres fraiz qu'ilz font en leur estat, par an vallant la somme de soixante
livres tournois. Cy....................lx 1, t.
«Pour faire laquelle somme de vmM imc nu" iu livres xv solz tournois, sera levée, comme dit est, sur tous les gens de mestier, sans personne en ex­empter, la somme de cinq mille quatre cens livres tournois par an, lesquelz tous à ce moyen, veu la grande quantité de mestiers qui est en lad. Ville, ne se trouverront en riens grevez de payer lad. somme de vM iiii0 livres tournois, actendu qu'il n'y a pas la huitiesme partie des mestiers de lad. Ville qui contribuent au payement des quarante hommes de pied qui sont ordinairement, ou doibvent estre par chascun jour pour le Guet de la patroulle; lesquelz quarante hommes, à raison de ii solz parisis par jour, pour chascun homme de pied, font la somme de xviuc livres tournois, laquelle somme de xviue livres tournois est comprinse en lad. somme de cinq niil quatre cens livres tournois. Pour ce, cy.....
M             cli
....................... ......... v iiii' 1, t.
"Item, le Roy paye de tout temps, pour le Guet anciennement ordonné, la somme de deux mil livres tournois, qui est distribué par le Receveur du Dom-maine de sad. Ville de Paris. Cy.........uM 1, t.
k Par ainsi ne reste pour ie payement desd, cent cinquante hommes, tant de pied que de cheval, et dud. Chevallier, du commissaire et des greffiers la somme de unze ou douze cens livres tournois, par chascun an.
'-' A la place de ce mot, il y a un blanc au Registre. (2) Nous suppléons également ces deux mots, omis parle scribe, clercs greffiers.
DE PARIS.                                                    205
"Et à ce moyen, le Roy, qui, pour la creation de quatre vingtz dix offices des gens de pied aud. Guet, à raison de soixante escuz d'or soleil pour chascun office, recevra la somme de xnM cl livres tournois, ne sera en rien interessé de payer chascun an, sur la Recepte generalle de Paris, la somme de xii0 livres tournois, actendu de quelle consequence est ce pre­sent affaire, et aussi que les vaccations et resignations desd, nir™ x offices vauldront par an mil livres tour­nois, ou plus. Pour ce, cy.............xncl. t.
"Et à ce que lesd, officiers du Guet, qui ordinaire­ment en excerçant leur estat, sont en grandz perilz et dangers de leurs personnes, ayent occasion de bien servir et eulx entretenir en bon équipage, s'il plaist au Roy, ilz auront pareilz previlleiges comme les archers, arbalestriers et hacquebuliers de lad. Ville.
"Les susdictes remonstrances sont renvoyées aux Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, pour y adviser et leur avis envoyer au Pre­vost de Paris ou ses Lieuxtenans civil et criminel, qui, semblablement appellez les gens du Roy, en bailleront leur avis, lequel leur avis avec celuy des­dictz Prevost des Marchans et Eschevins ,envoyront clos el scellé, au Roy et Mess" de son Conseil Privé, pour, le tout veu, en estre ordonné comme de raison.
"Faict au Conseil, le xxi"10 jour de Janvier mil
Ve XLIX. "
Signé : "de Connan.m
Responce faicte au Roy pour le faict dudict guet.
Ensuit la responce el avis sur lesd, articles, faicte par Mess™ les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris:
Aujourd'huy, au Bureau de l'Ostel de la Ville de Paris, où estoient Mess" les Prevost des Marchans, Eschevins et Conseil de lad. Ville assemblez, pour adviser sur les lettres patentes du Roy nostre sire j données à Fontainebleaue, le xxne jour de Janvier dernier passé, signées : "Par le Roy en son Conseil, Breton" et scellées, sur simple queue, du grant scel, par lesquelles led. seigneur leur mandoit luy donner avis sur certaines articles à Mess" de son Privé Conseil présentées, concernans le faict du Guet de ceste Ville de Paris, iceulx articles atachez ausdicles lettres, soubz le contresel de la Chancellerye, et dont
Le troisième des articles ci-dessus montre qu'il s'agit bien ici des